Frogger!

  • Hier kommt mein Beitrag für Runde 3 der RogueOlympics - Risiko:


    "Frogger!"

    Was kann schon riskanter sein, als ein Leben als Frosch, der auf dem Weg nach Hause ist?

    Willkommen im Jahr 1982, als Atari VCS die Videospielwelt regierte!

    Hier ist meine Reminiszenz an Frogger, ein sehr populäres Videospiel zu der Zeit.

    Ich habe es wortwörtlich gespielt, bis meine Finger taub waren. Oh, was für eine glückliche Zeit das war...

    "It's tough to be a frog! Life isn't all lazy days and lily pads - it abounds with dangers. In fact, every leap Frogger takes could be his last! Can you help Frogger survive some perils, and hop Frogger home to safety?
    ...
    Get Frogger past all these obstacles, and you'll jump for joy!"


    Viel Spass!





    52798443586_3e7b114352_h.jpg


    Zum Vergleich hier noch ein Original Screenshot.

    Here comes my entry for round 3 of RogueOlympics 2023.

    This time's subject is "Risiko" (risk).

    What can be riskier than being a frog who wants to find his way home?

    Welcome in the year 1982 when Atari VCS ruled the (gamer's) world!

    This is my reminiscence to Frogger - a very popular video game at that time.

    I played it until my fingers got numb. Oh, happy days...

    Enjoy!

    Spoiler anzeigen

    Benötigt habe ich 99 Teile:



Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!