Where at? This way? Thanks, buddy. I'm new here. Oh, you've heard this before. Sorry. I'm so sorry :/ Still. It's nice to be here!

  • Dear members,

    you don't just step onto someone's doormat without saying 'Hi, there!' or 'Moin!' or 'AYYYEEEEE'. Which is why I would like to introduce myself: My name is Martin, pleasure meeting you all! I was born in Rostock, Germany, (I do speak German but wasn't sure how many people I would exclude on said doorstep when speaking German) and came here for the great contests I would soon like to be a part of! Great fan of the 90ies space themes here (Mega Core Magnetizer FTW).

    Lego and me have been in a relationship for 30 years now (and this forum is proof that Lego did indeed cheat on me from day one...). There's been some breaks due to my engineering studies (I'm currently working on my PhD thesis in AR/VR stuff) and other interests but when my daughter was born in 2018, the love came back and hit me hard like the pain you feel when you step on a brick - just in a positive, engaging way. Only problem now is that I lack the time and space to build a lot which is why my builds are usually digital and scarce :pleading: I'm trying hard to improve on that last bit at least!

    Thanks to Rolli and Jonas for (unknowingly) guiding me here with their inspiring builds! I'm looking forward to stepping into the contests to my best ability (I can still join the current RogueOlympics, right?). In case you're interested in my very meek progress that started just 3 weeks ago, you're invited to check out my Flickr and Instagram profiles. There's going to be more content on there soon, I hope. Just need to find some time (if you have a time turner like Hermione or any means to help me split myself in two, please let me know).

    Ich freue mich auf steinharten Austausch mit euch Brickheadz!

  • Hi Martin,

    schön dich hier zu haben, die Vorstellung ist schonmal top :P Bei den Roguelympics kannst du natürlich noch einsteigen und hast sogar noch alle Chancen, da es soweit ich weiß nur die wenigsten Teilnehmer schaffen, alle Runden mitzumischen. Hermine's Timeturner habe ich hier noch nicht gesehen, allerdings fliegt im Forum die ein oder andere Tardis herum, vielleicht versuchst du es einmal damit...?

    LG Daniel

  • Hallo Martin,

    Mit einer akademischen Viertelstunde Woche Verspätung heiße auch ich dich herzlich bei uns willkommen :D

    Ich freue mich sehr, dich bei uns zu wissen! Was du mit deinem ersten Beitrag zu den RogueOlympics bereits gezeigt hast, reiht sich hier glaube ich perfekt in die Riege der "Andersbauer" ein – wenn man unserem hochtrabenden Slogan denn Glauben schenken darf :P

    Und Jonas und ich sollen Schuld daran sein? Hui, na, da bin ich gerne auf der Anklagebank :/ Wie hast du uns denn gefunden?

    Beste Grüße und viel Spaß bei uns!

    Markus

  • Eigentlich wurde ich durch den letzten Livestream von Jonas zu deinen Gardens auf deine Arbeit aufmerksam und fand die seeehr inspirierend (mein Favorit ist the Crescent Colony). Auch Jonas' Arbeiten haben mich immer völlig aus den Socken gehauen.

    Da fing ich an, etwas Zeit freizuschaufeln und wieder aktiv mit Lego zu experimentieren. Ich habe dann schnell über Instagram von den Rogues erfahren und festgestellt, dass sich viele jener, deren Arbeiten ich toll fand, hier tümmeln. Ihr seid zwar noch in höheren Ligen des 'anders bauen' unterwegs, aber ich kann mit meinen Bauten das ganze ja vielleicht nach unten hin abrunden :D

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!