Spirit of the Lunar 2019 - 15 Freiwillige gesucht!

  • Hallo Rogues,

    Jacky Chen (Nein, nicht Chan) vom Community Team hat den Ambassadeuren dieser Welt den Auftrag gegeben um interessierte User zu finden, die etwas mit dem Thema "Chinesisches Neujahrsfest" (Lunar New Year) anfangen können und gewillt sind, dazu etwas zu bauen. Ihr sollt ein LEGO Modell bauen und - basierend auf den vier Kategorien "Szene", "Tier", "Wohnung und Dekor", "Essen" sowie einer offenen Kategorie - den Geist dieses Festes einfangen.

    Insgesamt werden 15 Personen weltweit gesucht, die sich dem Thema annehmen dürfen. Einmal ausgesucht, erhalten diejenigen die beiden Sets 80101 (Chinese New Year's Eve Dinner) und 80102 (Dragon Dance). Genutzt werden darf jedes LEGO - Teil, also neben System, Duplo auch Bionicle oder Technic.

    Leider darf pro Community nur eine Person mitmachen. Wollt ihr also mitmachen und etwas zum Thema bauen, dann schreibt mir  modestoluseine PN bis zum 5. Dezember (mit eurem Realnamen und Usernamen sowie schon möglichen Links zu Bildern). Ich schicke dann eine Liste an Jacky (der dann für uns die Qual der Wahl hat, wenn wir ausgesucht werden würden). Sagt mir zudem für welche Kategorie ihr etwas bauen wollt - oder schon gebaut habt – und was eure Idee wäre. Zudem benötigt Jacky 3-5 Fotos von diesen MOCs.


    Hier die Nachricht auf Englisch:

    Original Nachricht

    OPPORTUNITY NAME:

    Spirit of the Lunar New Year 2019

    BRIEF:

    Lunar New Year 2019 is approaching, and we are getting ready for the party! Did you (or your member) grow up in a Chinese neighborhood or community? How was it like as a child celebrating the Lunar New Year in different parts of the world? What was the best part of it in your memory but somehow missing these days? As the festival is not just about China, we wish to have you or your member who enjoys the culture to join this opportunity together.

    We're looking for 15 volunteers who can use the LEGO bricks to build a model which reflects the spirit of the Lunar New Year (in Chinese, “年味”) based on one of the five different categories: Scene, Animal, Home & Décor, Food or an Open Category. The image you provide will be used on LEGO Social Media Channels in China (or more markets) and has a presence (print-out picture frame) on a large physical celebration of the Lunar New Year by TLG in Shanghai (TBD).

    INSPIRATION:

    - Scene: vignettes collection, firework, etc
    - Animal: cute piggy shall be the star;
    - Home & Décor: modular building, a 3D model of Chinese vase or lantern, etc
    - Food: maybe just a dish of dumplings? 😜
    - Others: Chinese calligraphy, etc.

    Content being submitted should not be IP related.

    Existing contents are acceptable too, however it will have lower chance to be selected if that's specifically about Year of the Rooster, Year of the Rat or such.

    COMPENSATION:

    Each selected fan will receive a 80101: Chinese New Year's Eve Dinner and a 80102: Dragon Dance!
    The compensation sets will be shipped in late February/early March.

    DELIVERY DETAILS:

    Choose 1 of 5 pre-defined content categories (we will balance the participation on each category)
    3-5 pieces of photo content of each build (videos are optional but welcomed too)
    Please note: there’s no limitation of which type of LEGO bricks you want to use in the build, it can be System, Technic, or Bionicle. ;)

    TIMING:

    Deadline of Sign-up for the opportunity: DECEMBER 7, 2018
    Content to be delivered by JANUARY 7, 2019

    HOW TO VOLUNTEER:

    (...) To be considered during the selection process, we kindly request that you include your full (real) name and your community name, your awesome idea(s) and any photo/video content of your builds (if it is an existing content already). (...)

    Noch Fragen? Gerne hier oder an mich persönlich per PN.

    Viele Grüße

    Ben

  • Yes! Weltweit wurden nur 15 bauwillige Kandidaten für das Projekt gesucht. In den oben genannten Themen wurde eine Auswahl gefällt und es hat es tatsächlich ein Rogue geschafft, die Jury zu überzeugen!

    Wer genau das ist, erfahrt ihr - denke ich - wenn er sich outet. Spätestens mit dem Chinesischen Neujahrsfest werden wir sein(e) MOC(s) zum Thema Wohnung und Dekor bewundern dürfen.

    Ich bin gespannt!

    Herzlichen Glückwunsch!

    Ben

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!